@article { author = {Movahed Mohammadi, Hamid and Shaeri, Fereshteh and Alambeigi, Amir}, title = {Supportive Approaches to Sustain Entrepreneurial Education in Agricultural Higher Education from the Experts' View, Iran}, journal = {Journal of Agricultural Education Administration Research}, volume = {11}, number = {48}, pages = {17-29}, year = {2019}, publisher = {Agricultural Research,Education and Extension Organization}, issn = {2717-1205}, eissn = {2717-1213}, doi = {10.22092/jaear.2019.122266.1518}, abstract = {Providing a Balanced Growth Context The competencies of learners in the Teaching-learning process are realized in entrepreneurial education formation. The number of proposed strategies for implementing entrepreneurial education requires a strategy that is most consistent with the educational system. With this approach, the aim of the current applied research was to prioritize strategies for the establishment of entrepreneurial education in the agricultural education system. A panel of 21 experts was selected to address the priority network of entrepreneurial education strategies. Based on the analytical network process, which is the general theory of relative measurement, for the inference of the relative importance of composite priority, the elements of the network of relationships between the criteria and the strategies that form the basis of entrepreneurial education in a decision space were measured. Solving the Super Matrix with Super Decision software showed that the university-industry collaboration (UIC) in a network structure plays a role as the most appropriate strategy for realizing agricultural entrepreneurial education criteria. The result of the sensitivity analysis showed that the proposed structure could be repeatable.}, keywords = {Entrepreneurial Education,Entrepreneurial University,Analytical Network Process(ANP)}, title_fa = {راهبردهای حمایتی آموزش کارآفرینانه کشاورزی از دیدگاه خبرگان}, abstract_fa = {آموزش کارآفرینانه زمینه رشد متوازن شایستگی‌های آموزش‌گیرندگان را در فرآیند یاددهی-یادگیری فراهم می‌سازد. در این رابطه تعدد راهبرد‌های پیشنهادی بستر‌سازی تحقق آموزش کارآفرینانه، ایجاب می‌کند راهبردی انتخاب شود که بیشترین سازگاری را با نظام آموزشی کشور داشته باشد. با این رویکرد هدف پژوهش کاربردی حاضر رتبه‌بندی راهبردهای استقرار آموزش کارآفرینانه در نظام آموزش عالی کشاورزی بود. بر اساس مرور ادبیات صورت گرفته مولفه‌های آموزش کارآفرینانه استخراج و به شکل شبکه‌ای از مفاهیم به هم مرتبط مورد توجه قرار گرفت. نظر به اینکه بهبود عملکرد نوعی از مسائل تصمیم گیری چندمعیاره، برای حل صورت مسئله شبکه‌ای ایجاد شده و به منظور رتبه‌بندی راهبرد‌های آموزش کارآفرینانه، از جامعه‌ای از صاحب نظران آموزش کارآفرینی کشور به شمار 21 تن نظرخواهی شد. بر اساس فرآیند تحلیل شبکه‌ای که تئوری عمومی سنجش نسبی است و به منظور استنتاج مقیاس‌هاس نسبی تقدمی مرکب، تک‌تک عناصر تشکیل دهنده شبکه روابط بین معیارها و راهبرد‌های تشکیل دهنده آموزش کارآفرینانه در یک فضای تصمیم مورد سنجش قرار گرفت. حل اَبرماتریس مربوطه به کمک نرم افزار Super Decision نشان داد که تعامل بین صنعت و دانشگاه در یک ساختار شبکه‌ای به عنوان راهبرد مناسب‌تر در تحقق معیار‌های آموزش کارآفرینانه کشاورزی نقش آفرینی می‌کند. نتیجه تحلیل حساسیت نیز نشان داد ساختار شبکه‌ای پیشنهادی می‌تواند قابلیت تکرار داشته باشد.}, keywords_fa = {آموزش کارآفرینانه,دانشگاه کارآفرین,فرآیند تحلیل شبکه‌ای}, url = {https://itvhe.areeo.ac.ir/article_119647.html}, eprint = {https://itvhe.areeo.ac.ir/article_119647_8e12bc64c884baa7a59512a28192dfe7.pdf} }