TY - JOUR ID - 101380 TI - سبک‌های یادگیری پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران JO - پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی JA - JAEAR LA - fa SN - 2717-1205 AU - غیاثی, عبدالرحیم AD - عضو هیئت‌علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه زابل Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - 31 SP - 29 EP - 36 KW - سبک‌ یادگیری KW - پیشرفت تحصیلی KW - دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی DO - 10.22092/jaear.2015.101380 N2 - هدف کلی این تحقیق، بررسی ارتباط سبک یادگیری با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بود. جامعه آماری این پژوهش، همه‏ی دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بودند (3859=N)، که 265 نفر از آنان بر اساس فرمول کوکران با روش نمونه‏گیری طبقه‏ای با انتساب متناسب به عنوان نمونه آماری گزینش شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه‏ای دو بخشی شامل ویژگی‏های فردی و سیاهه‏ی سبک‏های یادگیری کلب استفاده شد. روایی پرسشنامه بر پایه نظر شماری از اعضای هیئت‌علمی ترویج و آموزش کشاورزی و صاحب‌نظران مربوط تأیید شد. برای تعیین پایایی بخش‌های مختلف پرسشنامه از تتای ترتیبی استفاده شدکه مقدار آن برای اجزای پرسشنامه بین 77/0- 86/0= θ بود. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها، با توجه به ماهیت و سطح اندازه‏گیری اسمی سبک‏های یادگیری، از روش‏های آماری ناپارامتری کای اسکویر و کروسکال والیس استفاده شد. نتایج نشان دادند که سبک یادگیری بیشتر دانشجویان «جذب‏کننده» می‏باشد و بین سبک‌های یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه‏ی معناداری وجود دارد و سبک‏های یادگیری دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت‏اند. UR - https://itvhe.areeo.ac.ir/article_101380.html L1 - https://itvhe.areeo.ac.ir/article_101380_c3f35303bfd87b4d00916f19af2c690d.pdf ER -